D.U.K.

Iš anksto pasirūpinę dažiausių užduodamų klausimų atsakymais, prašome susipažinti:

Slidžių laikikliai ar bagažo dėžė?

Važiuojam slidinėti. Kas geriau, slidžių laikikliai ar bagažo dėžė?

Deja pirštu parodyti į kurį vieną gabenimo būdą neišeina. Tiek vienas tiek kitas variantas turi savybių, patrauklių konkrečiam keliautojui.

Taigi laikikliai.

Nepaisant jų paprastumo, kaina kartais gali siekti pusę pigios dėžės kainos. Nors daugumos neperkops trijų šimtų litų, ką, manau, galima įvardinti kaip pagrindinį pliusą. Kitas teigiamas bruožas – erdvė reikalinga sandėliavimui, kai laikikliai nenaudojami. Vietos jie užima mažiau už patį slidinėjimo inventorių ir jei jūs nespėjot įsirengti garažo - tai neblogas sprendimas.

Minusai. Manau pagrindinis laikiklių trūkumas yra tai, kad paprastai nepigios slidės ar snieglentės yra gabenamos atvirai. Prisiminkite kaip atrodo automobilis jeigu nepasiseka aplenkti sunkvežimio apsnigtame ir pribarstytame druskų kelyje. O jei tas kelias Lenkijos gilumoje.. Tikėtina, kad nukeliavus iki snieguotų alpių, slidės ar snieglentės jau neatrodys kaip tos, kuriomis puikavotės ant Liepkalnio.

Kitas minusas, susidėjus inventorių į laikiklius, batai vis tiek keliauja į bagažine, taigi erdvė bagažinėje mažėja..

Stogo bagažinės.

Pradėkime nuo kitos pusės, t.y, minusų. Pirmas, be abejo, kaina. Ji svyruoja nuo 600 iki 3600 litų, kuriuos kartais sunku suvokti, bet tai atskira tema, atskiram straipsniui. Antras minusas: įsigijus dėžę, garažą įsirengti teks, nes padori dėžė slidėm vežti tamsiam kambary netilps. O jei tilps, gali greit tekti aiškinti antrai pusei, kodėl būtent dėžė užima visą patalpą :)

Privalumai? Pagrindiniai yra keli: pirma, inventorius saugiai guli viduje, apsaugotas nuo nevalyvo sunkvežimio Lenkijos kelyje, bei kelia mažesnę pagundą kam nors pabandyti krovinį nukelti nuo stogo - akys nemato, širdis neskauda.. Antra, bagažinėje susidėsite daiktus, kurie nereikalingi „po ranka“, nes paprastai bagažinės, tinkančios slidžiu gabenimui, pakankamai talpios batų ir kitų daiktų talpinimui. Ir trečia, dėžė pravers ir vasarą važiuojant prie ežero ar keliaujant.

Kaip išsirinkti bagažinę?

Išsirinkti bagažinę gali būti ne toks paprastas užsiėmimas. Jų yra įvairių dydžių, spalvų, vežančių skirtingą svorį gražesnių ir baisesnių ir dar prie viso to kainos skiriasi kartais. Todėl renkantis dėžę nesunku pasiklysti informacijoje arba dar blogiau nusipirkti ne tai ko reikia. Čia surašėme dalykus kurie turėtų pagelbėti besirenkantiems, o jeigu sąrašėlis per daug painus ir ilgas, kreipkitės į www.bagazines.lt kolektyvą, ten tikrai nukreips tinkama kriptimi.

Kokią stogo bagažinę turėčiau pasirinkti?

Kokio tipo stogo bagažinė jums geriausia, priklauso nuo to kaip ją naudosite. Svarbiausi dalykai renkantis bagažinę: -Kokių išmatavimų bagažą planuojate vežti? -Kokio svorio bagažą norite transpotuoti? -Kiek bagažo telpa į stogo bagažinę? -Kokį automobilį turite?

Kokių išmatavimų bagažą planuojate transportuoti (vežti) su stogo bagažine?

Jei reguliariai vykstate ar planuojate vykti (slidinėti) (į slidinėjimo atostogas), būtu protinga rinktis ilgesnę stogo bagažinę. Lagaminams, kempingo reikmėm trumpesnė stogo bagažinė yra pakankama.
Nevisi gamintojai rašo bagažinių vidaus matmenis, bet "nykščio taisyklė" galėtu būti tokia: iš išorinio matmens reikėtų atimti ~5 cm, kad gautumėte tą kas bus viduje.

Kokio svorio bagažą norite transpotuoti?

Maksimali apkrova kurią stogo bagažinė skirta 50-75kg svoriui gabenti, tai priklauso nuo stogo bagažinės modelio. Niekada neviršykite maksimalios automobilio stogo apkrovos kurį nurodo gaminotjas. Turėkite omenyje, kad jūs turite pridėti stogo skersinių svorį, stogo bagažinės svorį ir turinio svorį esančiame stogo bagažinėje; šių svorių suma negali viršyti didžiausios leistinos apkrovos, nurodytos automobilio gamintojo.

Kiek bagažo telpa į stogo bagažinę?

Automobilių stogo bagažinės yra prieinamos visu formu ir dydžių. Taigi prieš pirkdami, susidarykite sąrašą daiktų kuriuos norėtumėte gabenti stogo bagažinės viduje. Rasite, jog stogo bagažinė gali teikti nuo 300 iki 650 litrų papildomos bagažo erdvės.

Kuri stogo bagažinė tinka mano automobiliui?

Stogo bagažinės pasirinkimas taipogi priklauso nuo jūsų turimo automobilio. Pirmas apsvartymas, pavyzdžiui, kuri stogo bagažinė geriausiai tinka prie jūsų automobilio dizaino. Taip pat yra skirtumų kaip stogo bagažinė atsiveria: kai kurios atsiveria iš galo, kitos gali atsiverti iš dešinės pusės, trečio gali atsiverti iš abiejų pusių. Šios kombinacijos gali sudaryti didelį skirtumą, kai reikia pritvitinti ir pakrauti stogo bagažinę. Stogo bagažinė, kuri atsiveria iš galo galima pakrauti stovint iš šonų arba iš galo automobilio. Atsiveriančios iš vieno ar abiejų šonų bagažinės turi didesnę atsiverimo galimybę.
Taip pat atkreikite dėmesį ar atdarant automobilio bagažinės dangtį jis nesirems į dėžė, gal verta rinktis trumpesnį modelį?

Kokie yra skersinių tvirtinimo būdai?

Yra toks savotiškas mitas ar įtikėjimas, kad būna universalūs skersiniai kuriuos galima uždėti ant bet kurio automobilio. Kartais sulaukiame prašymų padėti susimontuoti tokius skersinius iš žmonių jau juos įsigijusių arba skambučių beieškančių tokio produkto.
Viskas būtų juokinga, jeigu kartais tokie pirkiniai  nesibaigtu pamestais dviračiais ar nubrozdintais stogais. Taigi įrašas apie tai kokie yra skersinių tvirtinimo būdai.

Ant lygaus stogo

Skersiniai kurie tvirtinasi už durų arkų. Tai vienas populiaresnių tvirtinimo būdų sedanams bei hetčbekams. Dažnai kyla klausimas ar tokie skersiniai nebraižo ar kaip kitaip nekenkia stogui. Būna visko. Svarbūs keli dalykai:

  •  įrangą reikia montuoti ant švaraus stogo, kad nesibraižytų dažai. Jeigu skersiniai ne noname'ai, visos su kėbulu kontaktuojančios dalys yra arba guminės arba gumuotos, todėl pavojaus nekelia; 

  •  negalima montuoti ant šlapio stogo, labai didelis šansas, kad kažkuriuo momentu skersiniai su visu bagažu nučiuoš;

  •  patartina montuoti tose stogo vietose, kurias nurodo instrukcija. Yra buvę, kad stogas įlinko, nes skersiniai buvo uždėti ne ten kur reikia.

Gyvai atrodo taip:

Į tvirtinimo taškus

Kitas populiarus tvirtinimo variantas sedanamas ir hatchams yra į stoge esančias tvirtinimo vietas. Geras būdas, mažai erdvės klaidai. Atrodo taip:

Ant bėgelių arba "ragų"

Tvirtinimo būdas artimiausias universaliam tvirtinimui, nes tvirtinasi ant "ragus" turinčių universalų. Todėl nuo vieno automobilio su ragais ant kito, tokius skersinius dažnai galima permontuoti. Dažnai, bet ne visada. Kai kurių automobilių ragai būna labai stori ar specifinės formos ir ant jų skersiniai gali neužsidėti arba uždėjus tinkamai nesilaikyti. Turėjome nesmagų atvejį, kai klientas pakeitė automobilį ir dėl to, kad naujosios mašinos reilingai buvo stori, greitkelyje nuo stogo pametė skersinius kartu su dviračių laikikliais ir dviračiais. Ant senos mašinos skersiniai tiko, ant naujos deja jie laikėsi tik esant mažai apkrovai. Todėl rekomenduojame, geriau nepatingėti paskambinti ir pasiklausti ar nėra rizikos susidurti su panašaus pobūdžio problemomis.



Ant integruotų bėgelių

 Šis tvirtinimo būdas baigia pakeisti klasikinį variantą ant "ragų". Svarbu žinoti, kad integruoti reilingai labai skiriasi, ir būna kad netgi to paties automobilio modelio, skirtingos komplektacijos, gali būti su skirtingais reilingais (pvz Opel Zafiros skirtingos versijos tų pačių metų).
Kai kurie automobilių gamintojai daro bėgelius su tvirtinimo taškais juose, bet skersinių gamintojai, dažnai nesiriša prie tų vietų ir to nereikėtų bijoti. Rizikos pamesti krovinį dėl to nėra.
 


Kiti būdai

 Yra ir daugiau tvirtinimo variantų, tokių kaip ant vandens nutekėjimo kantelio. Toks tarybinius Žigulius primenantis būdas, bet dar kartais pasitaikantis ypač ant komercinio transporto. Arba mišrus būdas kai mašina turi tvirtinimo taškus durelių arkose ir skersiniai gaunasi kaip ir lygiam stogui, bet su papildomais tvirtinimo elementais. Na ir žinoma mūsų auksarankių išradimai, kai tvirtinama kas nors iš medžio su guminiais pritempėjais arba medvaržčiais.

Geras tautinės išmonės pavyzdys:
 

Bet kuriuo atveju ar norite pirkti, ar tereikia patarimo, kreipkitės į www.bagazines.lt tikrai papaskosime tai ką žinome.

Ar įmanoma suderinti skirtingų gamintojų gaminius?

Periodiškai sulaukiame prašymų patarti, ar įmanoma bus sumonuoti skirtingų gamintojų įrangą, pvz Thule skersinius ir Montblanc dviračių laikiklius arba Hapro bagažinę.
Atsakymas yra taip, skirtingų gamintojų įranga dera, dažniausiai. Problemos gali kilti jeigu bandysite dėti pvz bagažinę su seno modelio tvirtinimais ant naujų Thule aerodinaminių skersinių. Tvirtinimai gali tiesiog neapimti lazdos. Bet jeigu visa įranga su šiuolaikiškais tvirtinimais, paprastai viskas OK.

Vieną derinį visgi norėtume išskirti, nes jį sudaro du populiarūs pasirinkimai. T.y. Thule skersiniai su Wingbar lazdomis ir Montblanc Barracuda arba Discovery laikikliai. Problema dažniausiai kyla laikiklio galinės plokštelės tvirtinime, ji yra su aukštais kantais ir nelygiai atsigula ant Wingbar tipo lazdų. Taip yra todėl, kad Wingbar skersinių tvirtinimo bėgelis yra ne centre. Kai kam tai neatrodo problema, kai kam tai kliūna. Vizualiai tai atrodo taip. Nuotrauka daryta ne ant automobilio, nes lauke lyja, bet apie ką kalba gal bus aiškiau.

Ar geras gali tapti geresniu? Thule Proride 598

Thule laikiklių ant stogo flagmanas ir daug metų populiariausias dviratininkų pasirinkimas Proride 591 atgims naujame savo pavidale Proride 598.
Kaip sako Thule, tai turėtų įvykti ~kovo mėnesį. Kaip sako mūsų patirtis, šis kraštas nėra pagrindinė Švedų gamintojo rinka, todėl nenustebtume, jei Proride jaunesnysis čia atvyks pavėlavęs.


Tuo tarpu dalinamės mintimis prisilietus prie demo varianto.

Naujasis modelis yra akivaizdi evoliucija iš senesnio 591. Nors pasikeitė daug detalių, genetinis ryšys akivaizdus ir tas džiugina. Firminė užveržimo rankenėlė liko, nors ir pakeitusi formą. Thule puslapyje rašoma, kad mechanizmas apginkluotas užveržimo jėgos ribotuvu. Tikėjomės kažko panašaus kaip bagažinių tvirtinimuose sutinkamos prasisukančios rankenėlės, bet arba neradome arba nesupratome.
Taigi kaip ribotuvas veikia liko paslaptis, bet kažkaip veikia, greičiausiai mūsų rankų vieta neatitiko laikiklio konstrukcijos. Lauksim kovo, kad su dviračiu išbandyti. Jeigu visgi tokia apsauga neįtikina, savo karboninį turtą galite apsaugoti papildoma apsauga 984.

Paties griebtuvo apatinės "žiaunos" dalis turi paaukštinimą, tai turėtų apsaugoti nuo rizikos, kad dviratis nuvirs nuo stogo, kol rėmas dar nepriveržtas. Iš esmės tai buvo pavojingiausias momentas tvirtinimo metu senajame Proride variante ir šis patobulinimas turėtų stipriai pagelbėti. Reikia manyti tai prideda saugumo gabenant dviračius didesniais greičiais ar kai vėjas stiprus bei gūsiuotas.

Griebtuvo dalis kuri yra betarpiškame santykyje su rėmu pasipildė minkšta dalimi, kuri prisitaiko prie keistų formų vamzdžių, bei mažina pažeidimų tikimybę. Laikiklis priima rėmus iki 100 mm, taip pat kaip 591 versija.

Ratų padėjimo vietos padidėjo, turbūt tam, kad galėtu priglausti ir populiarėjančius stora-račius dviračius. Tiesa standartinėje komplektacijoje tilps dviračiai su ratais iki 3 colių, bet su adapteriu 5981 galite pastatyti ratus iki 5. Dirželiai labai įdomiai eina įstrižai laikiklio, taip ratai turėtų lengviau atsistoti centre.

Kas nustebino nevisai maloniai, tai kad stock variantas yra tik su tvirtinimais aerodinaminėms lazdoms. Taigi ant keturkampių senelio  Moskvičiaus skersinių užsidės tik nusipirkus priedą 8895. Bet o kam seneliui dviračiai?

Malonus patobulinimas, tai galimybė paprasčiau pakeisti laikiklio pūsiškumą. Tam turėtu pakakti automobilio rakto.

Rekomenduojama kaina lyg ir lieka ta pati, t.y. 122 eur. Tikėtina rinka padarys savas korekcijas ilgainiui.

Tokie tie įspūdžiai, o senasis 591 vis dar prieinamas www.bagazines.lt už nu labai patrauklią kainą. Taip bus tol kol bus sandeliuose pas mus ar pas distributorius.

Rašyti
Skambinti